SOFOS, a. s.
Dúbravská cesta 3
845 46 Bratislava 45
IČO: | 31318347 |
DIČ: | 2020430742 |
IČ DPH: | SK2020430742 |
IBAN: | SK46 7500 0000 0005 8472 6373 |
SWIFT: | CEKOSKBX |
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sa, vložka číslo 6399/B
Všeobecné obchodné podmienky popisujú bežnú obchodnú spoluprácu medzi kupujúcim (dealer) a predávajúcim (distribútor). Všeobecné obchodné podmienky sú zverejnené na internetovej stránke distribútora (www.sofos.sk) a sú k dispozícii aj v sídle distribútora.
Sídlo: SOFOS, a. s., Dúbravská cesta 3, 845 46 Bratislava
Pracovná doba: Pondelok – Štvrtok (8:00-17:00), Piatok (8:30-15:00)
Dealerom sa môže stať každá fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá je oprávnená na vykonávanie podnikateľskej činnosti v oblasti kúpy a predaja tovaru. Dealer je povinný preukázať živnostenským oprávnením alebo výpisom z obchodného registra oprávnenie na vykonávanie činnosti podľa predchádzajúcej vety.
O obchodné záležitosti dealera sa stará primárna kontaktná osoba distribútora (jeden z pracovníkov obchodného oddelenia), ktorého si dealer môže vybrať. Ak potrebuje, môže dealer kontaktovať aj špecializované obchodné jednotky distribútora. Finančné záležitosti dealera má v kompetencii finančné oddelenie. Chybné zásielky a reklamácie dealera preveruje a rieši Servisné oddelenie (RMA).
Dealerské ceny sú aktuálne ceny pre dealera. Tieto ceny sú dostupné na vyžiadanie. Ceny zodpovedajú aktuálnym nákupným podmienkam distribútora, skladovej situácii a rozsahu obchodnej spolupráce s dealerom. Distribútor si vyhradzuje právo na zmenu dealerských cien podľa denného kurzu.
Dátumom úhrady faktúry sa rozumie deň, kedy je čiastka pripísaná na účet distribútora.
Kredit limit určuje maximálny objem pohľadávok dealera u distribútora. Kredit limit sa určuje na základe predchádzajúcej platobnej disciplíny dealera a jeho ratingu z pohľadu distribútora.
Prvé tri nákupy zaplatí dealer platbou vopred alebo v hotovosti.
Splatnosť ďalších vystavených faktúr je spravidla 7 dní. V určitých dohodnutých prípadoch (nákupoch) je možné splatnosť predĺžiť.
Maximálna povolená splatnosť závisí okrem iného aj na platobnej disciplíne dealera. V prípade, že dealer sa opakovane omešká s platbou faktúr, distribútor si vyhradzuje právo obchodovať s dealerom v hotovosti alebo platbou vopred.
Distribútor umožňuje rozsiahlejšie financovanie dealerských projektov prostredníctvom predĺženia splatnosti faktúr. Model financovania je založený na oddelení ceny tovaru od nákladov na financovanie jednotlivých obchodných prípadov (predĺžená splatnosť).
V prípade oneskorenej úhrady faktúry (po termíne splatnosti) zo strany dealera distribútorovi je dealer povinný uhradiť distribútorovi úrok z omeškania vo výške 0,05% denne z dlžnej sumy za každý deň omeškania. Za porušenie akejkoľvek povinnosti dealera v rámci obchodného prípadu je distribútor oprávnený požadovať od dealera úhradu zmluvnej pokuty vo výške 10% z kúpnej ceny za tovar v rámci obchodného prípadu (podľa faktúry) za každé jednotlivé porušenie povinností dealera a je oprávnený od zmluvy odstúpiť. Úhradou zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok distribútora na náhradu škody v plnej výške. V prípade odstúpenia od zmluvy je dealer povinný tovar vrátiť v lehote 5 dní odo dňa doručenia odstúpenia distribútora.
Objednávku je možné zaslať:
Objednávky takto odoslané musia obsahovať základné náležitosti:
Tovar je možné objednať aj telefonicky, ale aj v prípade telefonického objednania je nutné jednoznačne definovať všetky dôležité informácie ako pri písomnej forme objednávky. Odoslaním objednávky dealer vyslovuje svoj bezpodmienečný súhlas s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
Distribútor vystaví ku každej dodávke tovaru dodací list, ktorý bude zaslaný spolu s tovarom dealerovi. Dodací list je potvrdením obsahu kúpnej zmluvy medzi dealerom a distribútorom. Dodací list obsahuje všetky zákonné náležitosti (účtovný doklad). Na dodacom liste je uvedené množstvo a druh tovaru, registrované sériové čísla (ak tovar má sériové čísla), kúpna cena, záručné a osobitné obchodné podmienky. Bez podpísania dodacieho listu nie je dealer oprávnený tovar prevziať.
Na tovar objednaný u distribútora sa vystavuje faktúra, ktorá obsahuje všetky zákonné náležitosti, referencie na objednávku dealera, spôsob dopravy a primárny kontakt.
Pokladničný doklad sa vystavuje v prípade platby v hotovosti v sídle distribútora a obsahuje všetky náležitosti potrebné pre daňový doklad pri platbe v hotovosti.
Štandardne sa faktúra odosiela dealerovi s tovarom, pri osobnom prevzatí tovaru dealer dostáva spolu s dodacím listom aj faktúru. Na základe požiadavky dealera je možné faktúru alebo jej kópiu zaslať poštou aj na inú adresu.
Tovarový dobropis – vystavuje sa dealerovi v prípade, že došlo k chybnému objednaniu tovaru zo strany distribútora alebo bol dodaný nekompletný alebo poškodený tovar. Finančný dobropis – vystavuje sa v prípade dodatočných zliav v rámci marketingových akcií vyhlásených distribútorom a za predpokladu splnenia požadovaných kritérií na dodatočnú zľavu alebo v prípade omylu zo strany distribútora.
V prípade rozsiahlejšej dodávky tovaru je možné spracovať individuálnu cenovú ponuku podľa požiadaviek dealera. V odôvodnených prípadoch je distribútor oprávnený za vypracovanie ponuky účtovať poplatok. Poplatok musí byť vopred odsúhlasený dealerom.
Jedným z postupov definovaných vyššie dealer objedná tovar u distribútora.
V prípade, že dealer je nútený zrušiť objednávku u distribútora, musí tak urobiť písomne (E-mailom, poštou). Distribútor je oprávnený požadovať úhradu zmluvnej pokuty vo výške 30% z kúpnej ceny tovaru podľa objednávky, ak zrušenie nastane neskoršie ako 1 deň po objednaní.
Dodávky tovaru pre dealera môžu byt distribútorom pozastavené (tzv. hold) a to v nasledujúcich prípadoch:
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na dealera až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar. Dealer nie je oprávnený pred úplným zaplatením kúpnej ceny previesť vlastnícke právo k tovaru na tretiu osobu a to ani v bežnom obchodnom styku alebo ho zaťažiť právom tretej osoby bez písomného súhlasu distribútora. Obmedzenie podľa predchádzajúcej vety neplatí, ak dealer nemá prekročený kredit limit.
Platba vopred sa uskutočňuje prostredníctvom bankového prevodu na základe zálohovej (proforma) faktúry a týka sa dealerov, ktorí nemajú pridelený limit, alebo ich kredit limit je momentálne vyčerpaný. Na tovar je vystavená zálohová faktúra a tovar je rezervovaný pre dealera. Po pripísaní príslušnej čiastky na účet distribútora je tovar pripravený na dodanie. V prípade, že tovar nie je do 3 pracovných dní od vystavenia zálohovej faktúry uhradený, je rezervácia zrušená a tovar je voľne k dispozícii ďalším záujemcom. Distribútor je zároveň oprávnený od dealera požadovať úhradu zmluvnej pokuty vo výške 10% z kúpnej ceny tovaru.
Dealer môže tovar uhradiť v hotovosti v mieste sídla firmy pričom obdrží okrem dodacieho listu aj príslušný pokladničný doklad.
V prípade, že dealer má u distribútora pridelený kredit limit a tento nie je prekročený, pri expedícii tovaru mu je vystavená faktúra s príslušnou dobou splatnosti.
V prípade, že dealer má vystavený dobropis od distribútora, započíta sa tento s neuhradenými faktúrami. Pokiaľ v dobe vystavenia dobropisu nemá dealer neuhradené faktúry, čaká sa so započítaním dobropisu až do vystavenia ďalšej faktúry.
Distribútor je oprávnený poskytnúť kredit limit dealerovi a zaistiť ho bežnými zaisťovacími prostriedkami, aby bolo minimalizované riziko platobnej neschopnosti dealera.
Nástroje používané na zaistenie kredit limitu: postúpenie pohľadávky bonitnému subjektu, zmenkové ručenie, kde ručiteľom je fyzická osoba, alebo evidentne bonitný subjekt. Bonitu subjektu určuje distribútor. Dealer je povinný za účelom zaistenia kredit limitu poskytnúť distribútorovi potrebnú súčinnosť, najmä podpísaním potrebných dokumentov.
Úroky z omeškania a zmluvné pokuty uhradí dealer na základe penalizačnej faktúry vystavenej distribútorom. Penalizačná faktúra sa vystavuje mesačne v prípade, že v danom mesiaci dealer uhradil aspoň jednu faktúru po splatnosti alebo mu vznikla povinnosť zaplatiť zmluvnú pokutu.
Reklamačný a záručný poriadok nájdete na tejto stránke v časti Reklamačný poriadok.
Zákazníkovi, ktorý má pridelený kredit a nemá pozastavené dodávky tovaru je možné poskytnúť službu zapožičania tovaru na skúšanie a predvedenie koncovému zákazníkovi. Žiadosť o zapožičanie tovaru musí byt písomná a musí obsahovať rovnaké údaje ako pri objednávaní tovaru. Požadovaná doba zápožičky nesmie presiahnuť dobu splatnosti faktúr. Pri preberaní zápožičky zákazník obdrží zmluvu o zapožičaní s aktuálnou cenou tovaru. Distribútor si vyhradzuje právo odmietnuť zapožičanie tovaru, alebo skrátiť dobu zápožičky.
Zákazník je povinný najneskôr v posledný deň zápožičnej doby tovar vrátiť naspäť distribútorovi na sklad, ktorý je uvedený v zmluve o zápožičke. Pokiaľ zákazník nevráti tovar načas, je povinný uhradiť celú sumu tovaru podľa zmluvy o zapožičaní tovaru, na základe ktorej mu bude vystavená tovarová faktúra. Tovar zostáva až do uhradenia vlastníctvom distribútora. Vrátenie tovaru musí byt vždy písomne potvrdené pracovníkom skladu distribútora.
Pri vrátení nekompletného alebo poškodeného tovaru budú zákazníkovi vyúčtované skutočné náklady za opravu resp. kompletizáciu tovaru. Cena práce distribútora na opravách sa stanovuje na 50.-€ bez DPH /hod. Ak je s požičaným tovarom dodávaný aj spotrebný materiál, je zákazník povinný uhradiť nový spotrebný materiál. Nájomné vrátane prípadných nákladov na opravu a kompletizáciu tovaru alebo cena spotrebného tovaru je splatná na základe faktúry vystavenej s bežnou dobou splatnosti.
Informácie o podmienkach dopravy nájdete na tejto stránke v časti Doprava.
SOFOS, a. s. automaticky účtuje poplatok za dopravu. Cena dopravného nebude účtovaná, ak si tovar vyzdvihnete v našej spoločnosti osobne v čase Po-Št 8:30-17:00, Pi 8:30-15:00.
Uvedené ceny sú bez DPH.
Dopravné 0 – 5 kg | 5,00 | EUR |
Dopravné 6 – 10 kg | 6,50 | EUR |
Dopravné 11 – 20 kg | 8,00 | EUR |
Dopravné 21 – 30 kg | 9,50 | EUR |
Dopravné 31 – 50 kg | 13,00 | EUR |
Dopravné 51 – 70 kg | 16,00 | EUR |
Dopravné 71 – 100 kg | 19,00 | EUR |
Dopravné + dobierka 0 – 5 kg | 5,50 | EUR |
Dopravné + dobierka 6 – 10 kg | 7,00 | EUR |
Dopravné + dobierka 11 – 20 kg | 9,00 | EUR |
Dopravné + dobierka 21 – 30 kg | 11,00 | EUR |
Dopravné + dobierka 31 – 50 kg | 15,00 | EUR |
Firma SOFOS, a. s. poskytuje na všetky u nej zakúpené zariadenia záručný a pozáručný servis.
Záručný servis sa riadi Reklamačným poriadkom a vykonáva ho prostredníctvom servisných stredísk jednotlivých výrobcov alebo vlastnými silami. Zoznam servisných stredísk nájdete tu:
Pozáručný servis vykonáva priamo firma SOFOS, a. s., pričom cena jednotlivých prác je v nasledovnom cenníku.
Druh opravy | Popis | Cena bez DPH |
Diagnostika poruchy | účtuje sa len v prípade, keď sa neuskutoční oprava | 20€ /ks |
Vyčistenie počítača | účtuje sa pri každej oprave v servisnom stredisku | 20€ /ks |
Oprava počítača | diagnostika, oprava alebo výmena vadných súčiastok, testovanie, zahorenie – cena potrebných komponentov nie je zahrnutá | 30€ /hod |
Neoprávnená reklamácia | účtuje sa, keď v záručnej dobe reklamujete neexistujúcu vadu – viď reklamačný poriadok | 20€ /ks |
Druh opravy | Popis | Cena bez DPH |
Upgrade PC zo SOFOS, a. s. | súčasťou je vyčistenie a kontrola počítača | 20€ /hod |
Upgrade PC | súčasťou je vyčistenie a kontrola počítača | 30€ /hod |
Inštalácia software | OS: Win10, Win8.1, Win7, MS Office | 30€ /hod |
Inštalácia software | sieťový software, Windows server, … | 80€ /hod |
Odvírenie počítača | 40€ /hod |
Druh služby | Popis | Cena bez DPH |
Príplatok | za expresnú opravu do 4 hodín – len po dohode | + 100 % |
Príplatok | za prácu mimo pracovnej doby – len po dohode | + 50 % |
Doprava v rámci Bratislavy | vozidlom firmy SOFOS, a. s. – len po dohode | 0,40€ /km |
Doprava prepravnou službou | dopravnou službou | podľa cenníka |
Tieto záručné a reklamačné podmienky (RMA) upravujú vzťah medzi firmou SOFOS, a. s., (distribútorom) a kupujúcim (dealerom).
Povinnosti predávajúceho a práva kupujúceho v reklamačnom konaní upravuje Občiansky zákonník, zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov, zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov.
Vzťahy medzi distribútorom a dealerom pri reklamáciách sa riadia Obchodným zákonníkom podľa § 422 až § 442.
Všetky dodávky tovaru a služieb podliehajú RMA. Kupujúci prijíma platnosť záručných a reklamačných podmienok odberom tovaru alebo služieb u predávajúceho, a týmto aktom pre neho vstupujú v platnosť. Práva a nároky zákazníka zo záruky a zodpovednosti za vady voči spoločnosti SOFOS, a. s. sú obmedzené na tie, ktoré sú vyslovene uvedené v týchto záručných podmienkach. Práva spotrebiteľa vyplývajúce zo zákona tým nie sú dotknuté.
Doba záruky za akosť tovaru je stanovená výrobcom a je vždy explicitne uvedená na dodacom liste k tovaru.
Prevzatím tovaru a podpísaním dodacieho listu kupujúci akceptuje záručné podmienky výrobcu, ako aj spôsob reklamácie a to bez akýchkoľvek výhrad, tak ako je to nižšie uvedené. Záruka výrobcu sa vzťahuje na funkčné chyby spôsobené technickou poruchou.
Pri zasielaní reklamovaného tovaru použite niektorú z prepravných služieb, ktoré doručia balík priamo k nám.
Pri neoprávnenej reklamácii SOFOS, a. s. vyúčtuje kupujúcemu všetky náklady spojené s konaním o uznaní reklamácie výrobcom.
Posúdenie reklamačných nárokov záručného servisu v prípadoch, keď to SOFOS, a. s. nie je oprávnený posúdiť, prebieha nasledovne:
Distribútor nezodpovedá za vady tovaru a neposkytuje záruku v zmysle týchto Všeobecných obchodných podmienok, ak má tovar odstránené alebo poškodené výrobné číslo, ak bol mechanicky poškodený:
Počas záruky zaistí distribútor alebo poverená servisná organizácia odstránenie poruchy výrobku. Vyhradzuje si právo nahradiť neopraviteľný diel dielom podobným alebo s rovnakými technickými parametrami alebo vymeniť tovar za nový. V prípade výmeny sa nepredlžuje dĺžka záruky, ale pokračuje pôvodná. Nárok na zľavu nevzniká.
Pri neoprávnenej reklamácií účtujeme manipulačný poplatok vo výške 10,-€ bez DPH. Kupujúcemu vyúčtujeme tiež všetky náklady spojené s konaním o uznaní reklamácie výrobcom.
V takomto prípade kupujúcemu ponúkneme adekvátny model daného výrobku, ktorý parametrami plne nahradí neopraviteľný výrobok. V prípade nesúhlasu môže kupujúci požiadať o dobropis. Kupujúcemu bude dobropisovaná aktuálna cena výrobku, aby mal možnosť zakúpiť si taký istý výrobok. Ak sa už identický výrobok nedá kúpiť, bude mu dobropisovaná posledná oficiálne zverejnená cena.
Distribútor si vyhradzuje zmeniť tieto Záručné a Reklamačné podmienky. Všetky doplnky, zmeny a ich účinnosť vyhlasuje uverejnením na www.sofos.sk minimálne 15 dní vopred.
V prípade, že Dealer nesúhlasí s novými RMA, môže svoj nesúhlas vyjadriť písomne v lehote do 30 dní od ich zverejnenia. Ak sa zmluvné strany nedohodnú na vyriešení sporných ustanovení, majú obidve strany právo vypovedať existujúce zmluvy, a to vo výpovednej lehote 30 dní, ktorá začína plynúť od prvého dňa mesiaca nasledujúceho po dni, v ktorom bola výpoveď doručená.